En stor nyhet för året är att webradion utvecklas och blir web TV.
Vi kommer att sända live direkt ut på webben från samtliga deltävlingar ingående i SM.

Sändningarna kommer att ske från depåområdet och innefatta bilder direkt från dom prov som ligger nära samt från depåområdet. Vi jobbar nu också med en lösning för att  kuna sända in bilden trådlöst till OB bussen för att på så sätt kunna följa fler platser av banan. Naturligtvis blir det också resultatservice och intervjuer.

Vi letar i dagsläget efter en kommentator som kommer att kommentera sändningarna istället för att nyttja arrangörens speaker, detta för att kunna leverera ett bättre program till tittarna hemma i stugorna.

För den tekniska lösningen står Streamcast.se i samarbete med Njurunda Teknikservice. Totalt sett kommer 3-4 kameror att användas som alla är knuten till en bildmixer för att sedan via en encoder skickas upp till våra streamingservrar.

 

Tanken är också att det efter varje deltävling kommer bli ett ca 30 minuter långt samandrag som sänds här på hemsidan.

 

Tv sändningen hoppas vi på ett positivt sätt ska öka tillgängligheten och intresset för SM serien och samtidigt ge dom företag som är med och stödjer endurosporten ännu bättre möjligheter att synas.

We use cookies

We use cookies on our website. Some of them are essential for the operation of the site, while others help us to improve this site and the user experience (tracking cookies). You can decide for yourself whether you want to allow cookies or not. Please note that if you reject them, you may not be able to use all the functionalities of the site.