Toppen på svensk damenduro är smal och ett sätt att utveckla den är att ge de damer som satsar en möjlighet att tävla under tuffare förhållanden hemma i Sverige. Det innebär att det vid årets SM för herrar kommer att genomföras försök med en Ladies Cup. Avsikten är att damer med internationella ambitioner skall ha tävlingstillfällen i Sverige där körtider och nivån på banan bättre svarar mot de förhållanden som råder under internationella tävlingar. Om försöket faller väl ut är det sektionens förhoppning att det som idag heter DSM 2 från 2011 blir DSM och genomförs i samband med SM/JSM.
We use cookies

We use cookies on our website. Some of them are essential for the operation of the site, while others help us to improve this site and the user experience (tracking cookies). You can decide for yourself whether you want to allow cookies or not. Please note that if you reject them, you may not be able to use all the functionalities of the site.